Gotowi na świeże spojrzenie na świat wina? Fine Wine Selection to całkowicie nowy wymiar degustacji. W rozmowie z head sommelierem Salonów Fine Wine odkrywamy, co czyni tę kolekcję tak wyjątkową i inspirującą dla miłośników wina.
Przygotuj się na wyjątkowe doświadczenie z winem! Fine Wine Selection otworzy przed Tobą zupełnie nowe horyzonty. Razem z Kacprem Woźniakiem, head sommelierem i selekcjonerem win w Salonach Fine Wine, zgłębiliśmy kulisy tego unikalnego projektu. Dowiedz się, jakie korzyści dla pasjonatów wina niesie Fine Wine Selection i dlaczego warto zapoznać się z tą wyjątkową kolekcją.
Co kryje się za nazwą Fine Wine Selection?
Fine Wine Selection to wyjątkowa kolekcja wyszukanych win, z wysokiej półki, poddanych ścisłej selekcji. Koncepcja zakłada nie tylko prezentację wyjątkowych butelek, ale także stawia sobie za cel otwarcie nowych drzwi do świata degustacji.
W ramach Fine Wine Selection starannie wybieramy wina, które nie tylko zachwycają swoim smakiem i aromatem, ale także posiadają wyjątkowe historie, tradycje i charakter. Naszym celem jest stworzenie kolekcji, która nie tylko zaspokoi gusta miłośników wina, ale także zainspiruje ich do odkrywania nowych aspektów kultury winiarskiej.
Chcemy, aby każda butelka z tej kolekcji była nie tylko produktem, ale także historią, którą można odkrywać i dzielić się z innymi. Poza tym… nazwa Fine Wine zobowiązuje! (śmiech)
Jakie inspiracje kierowały tworzeniem tej unikalnej kolekcji win?
To projekt, o którym marzyłem od momentu, gdy wróciłem z Anglii do Polski. Chciałem zbudować wysublimowaną kolekcję win, które powinny cieszyć się większym zainteresowaniem, skupieniem, które zachęcą klientów do zgłębiania wiedzy o świecie wina. Wina fine zawsze w Fine Wine mieliśmy, ale nie prezentowaliśmy ich z odpowiednią estymą. Teraz zdecydowaliśmy się je pokazać, lepiej zaakcentować i oczywiście rozbudować o kolejne etykiety.
Ile win weszło do kolekcji Fine Wine Selection?
Na początek wybraliśmy grupę ok. 150 win. Lista asortymentowa nie jest stała, cały czas się zmienia. Powód jest prosty: wina, które wybraliśmy, nie były produkowane w masowych ilościach. Wiele z nich uznaje się już za wina ikoniczne. Inne są efektem wytężonej pracy danego winiarza. Poza tym wzięliśmy też pod uwagę zróżnicowanie linearne – czyli w zakresie roczników.
Czy jest zapotrzebowanie na rynku?
Jak najbardziej! Do Polski mocno wkroczył trend premiumizacji. Konsumenci szukają dóbr luksusowych czy kolekcjonerskich. A takim dobrem, który niesie ze sobą niesamowite historie, są właśnie wina.
O tym, że to dobry czas, przekonaliśmy się podczas En Primeur. Widzieliśmy się ze znawcami win, producentami, dziennikarzami, którzy niemal jednogłośnie wskazywali na to, że rynek polski bardzo mocno się rozwija. Jeden z negocjantów uświadomił mi, że Polska jest w idealnym momencie na rozwijanie kolekcji win kolekcjonerskich.
W jaki sposób projekt Fine Wine Selection będzie promowany?
W Salonach Fine Wine pojawią się strefy FWS z regałami, na których zaprezentujemy te wina. Specjalne znaczniki pojawią się też w obszarze strony www.fine-wine.pl, aby nikt nie miał wątpliwości, które z butelek weszły do tej wyjątkowej kolekcji.
Planujemy również szereg spotkań – masterclassów – dla klientów, ale i doświadczonych sommelierów. Na pewno nie zabraknie działań w obszarze mediów społecznościowych.